FFViraggieNeg

我还是七隗(kui二声),一个可有可无的边缘星球,谢谢你曾经来过。
欢迎来网易云:FFViraggieNeg

Whistle For The Choir - The Fratellis

【独立音乐·欢快抖腿向】

是时候安利一个我超喜欢的组合了,携带英伦摇滚气息的独立乐团The Fratellis。

乐团来自苏格兰,曲风活泼,可透过旋律感受乐符的跳动,而且大多歌曲都是浓浓的“摇摆抖腿风”,受人喜爱。

今天推荐的这首Whistle For The Choir,或许不是他们传唱度最高的,也不是最受大众喜爱的,不过它真真是我的心头好哇。

吉他弹奏开篇引人入胜,副歌部分让人好听到洗耳,歌曲两分半后穿插的口哨音为点睛之笔。

他们的专辑封面十分特别,具有复古年代感。(我才不会说我是专封控)


贴歌词:


  诺大的城市 重复着每日


  你的出现却点亮了我的内心


  “你愿意做我的女朋友么?”


  也许这是痴人说梦


  因为我可能一贫如洗 你却高贵如云


  现实虽然不尽人意 但我仍不懈努力


  说得太多 来聊聊你吧


  Well it's a big big city and it's always the same


  Can never be too pretty tell me your name


  Is it out of line if I were so bold to say


  "Would you be mine"?


  Because I may be a beggar and you maybe the queen


  I know I maybe on a downer am still ready to dream


  Now it's 3 o'clock time it takes for you to talk


  如果你孤单 为什么不说出来呢


  “哦你个小傻瓜,” 请原谅我的无心快语


  只是想和你交个朋友


  来聊聊吧 你还不知道我的名字呢


  你是那么善解人意 我的心很快被你俘获


  无法自拔


  So if you're lonely why'd you say your not lonely


  Oh your a silly girl, I know I hurt it so


  It's just like you to come and go


  you know me no you don't even know me


  Your so sweet to try, oh my, you caught my eye


  A girl like you is just irresistible


  空荡的城市 街灯累了 全都呼呼大睡


  我竭尽全力 想吸引你注意


  但如今 心碎了一地 脑中一片狼藉


  凌晨4点 独自走在伤心地


  嘟哝着自己曾经的过错


  抬头忽见你


  之后你做的一切令我无法自拔


  Well it's a big big city and the lights are all out


  But it's much as I can do you know I figure you out


  And I must confess, my hearts in broken pieces


  And my heads a mess


  And it's 4 in the morning, and I'm walking along


  Beside the ghost of every drinker


  here who has ever done wrong


  And it's you, woo hoo


  That's got me going crazy for the things you do




  即使你真的疯了我也不在意,


  因你令我着迷


  你的一颦一笑 都让我癫狂不已


  自古美人多寂寥 原来应了那句古语


  反过来,如果你觉得我也不错


  原谅我的冒昧


  但那该多么令人高兴




  So if your crazy I don't care you amaze me


  But your a stupid girl, oh me, oh my, you talk


  I die, you smile, you laugh, I cry


  And only, a girl like you could be lonely


  And it's a crying shame, if you would think the same


  A boy like me's just irresistible



评论 ( 5 )
热度 ( 45 )

© FFViraggieNeg | Powered by LOFTER